دفتر امور اجتماعی و فرهنگی

اگر عفاف در جامعه نهادينه شود، قطعا وضعيت حجاب نيز بهبود پيدا مي‌کند

کد خبر: 179954 تاریخ انتشار: 1401/09/30
نمایش: 1270
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري چهارمحال و بختياري گفت: عفاف مهم‌تر از حجاب است، اگر عفاف نهادينه شود، قطعا وضعيت حجاب نيز بهبود پيدا مي‌کند، حفظ عفاف و حجاب مورد تاکيد شهدا بود.
محسن حسين ميرزايي ۳۰ آذرماه در کارگروه عفاف و حجاب چهارمحال و بختياري با اشاره به ورود پنج شهيد گمنام به استان، اظهار کرد: حضور اين شهدا در استان يک فضاي معنوي ايجاد کرد، شهدا پيشتاز ترويج عفاف و حجاب بوده و هستند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري چهارمحال و بختياري افزود: امروز بايد قدرشناس شهدا با ادامه راه آن‌ها باشيم، عفاف مهم‌تر از حجاب است، اگر عفاف نهادينه شود، قطعا وضعيت حجاب نيز بهبود پيدا مي‌کنند، حفظ عفاف و حجاب مورد تاکيد شهدا بود.

وي با بيان اينکه تمامي دستگاه‌هاي اجرايي براي اجراي برنامه‌هاي عفاف و حجاب با دستگاه متولي همکاري داشته باشند، گفت: تجليل از فعالان عفاف و حجاب در روزهاي آينده در دستور کار قرار دارد، بايد نظارت کافي بر توليد و توزيع البسه اسلامي در چهارمحال و بختياري صورت بگيرد

حسين‌ميرزايي در ادامه با تاکيد بر اينکه کار سلبي در حوزه حجاب و عفاف جواب نمي‌دهد، يادآور شد: بايد به‌دنبال کارهاي ايجابي و فرهنگ‌سازي در اين حوزه باشيم، مدارس به‌ويژه در پايه ابتدايي بايد مرکز هدف باشند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري چهارمحال و بختياري افزود: خانواده‌ها وظيفه سنگيني در بحث عفاف و حجاب دارند، بايد خانواده‌ها در اين مسئله درگير شوند، اگر خانواده‌ها به اهميت حجاب پي ببرند، خود با برنامه حجاب و عفاف همراه مي‌شود.

وي با بيان اينکه حمايت از توليدکنندگان و طراحان پوشاک مرتبط و حجاب در دستور کار قرار بگيرد، عنوان کرد: برگزاري دوره‌هاي آموزشي براي طراحان و نظارت مستمر و موثر بر اصناف وجود داشته باشد، همچنين برگزاري نمايشگاه‌هاي عرضه محصولات عفاف و حجاب به‌صورت مستقيم در دستور کار قرار بگيرد.

حسين‌ميرزايي در پايان تاکيد کرد: بانوان چهارمحال و بختياري در مقايسه با ساير استان‌ها در موضوع عفاف و حجاب وضعيت بهتري دارند و بايد اين مسئله در استان بيش‌تر مورد توجه قرار بگيرد.

در ادامه شهرام خواجوي- مديرکل فرهنگي و اجتماعي استانداري چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه موضوع حجاب بايد در مکان‌هاي عمومي مورد توجه قرار بگيرد، اظهار کرد: در برخي مراکز مانند فرودگاه، ترمينال‌هاي مسافربري، بانک‌ها و ... بايد به مسئله عفاف و حجاب بيش‌تر توجه شود.

وي بيان کرد: مناسب‌سازي محيط اداري براي بانوان در دستگاه‌هاي اجرايي مورد توجه قرار بگيرد، همچنين دستگاه‌هاي اجرايي پيشنهادات خود را براي مقابله و کاهش بدحجابي در جامعه ارائه دهند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/09/13