دفتر امور اجتماعی و فرهنگی

طرح توانمندسازي و تحول اجتماع محور در محلات کم‌برخوردار جهت اجرا در استان بومي‌سازي شود

کد خبر: 167791 تاریخ انتشار: 1401/01/09 12:54:13
نمایش: 1520
اخبار
سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري چهارمحال و بختياري گفت: از ظرفيت مردم در اجراي طرح توانمندسازي و تحول اجتماع محور در محلات کم‌برخوردار استفاده شود، همچنين اين طرح متناسب با نيازهاي محلات کم‌برخوردار استان بومي شود.
محسن حسين‌ميرزايي نهم فروردين‌ماه در جلسه هماهنگي اجراي طرح توانمندسازي و تحول اجتماع محور در محلات کم‌برخوردار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه اين طرح ۲۸ اسفندماه سال ۱۴۰۰ به استان‌هاي کشور ابلاغ شد، اظهار کرد: در اين طرح محلات کم‌برخوردار در استان‌ها شناسايي شده‌اند، در اين استان نيز ۱۷ محله جهت اجراي اين طرح در نظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت سياسي، امنيتي، سياسي و اجتماعي استانداري چهارمحال و بختياري افزود: يکي از مهم‌ترين اهداف اجراي اين طرح محروميت‌زدايي و ارائه خدمت به محرومان است، بايد از تمامي ظرفيت‌ها جهت رسيدن به اهداف مدنظر اين طرح بهره برد.

وي با بيان اينکه بايد در کنار برطرف کردن آسيب‌ها و تهديدها از محلات کم‌برخوردار به ظرفيت‌ها و پتاسيل‌هاي موجود در اين محلات نيز توجه شود، خاطرنشان کرد: مي‌توان از اين ظرفيت‌ها در راستاي بهبود شرايط در محلات کم‌برخوردار استفاده کرد، سازمان فني و حرفه‌اي نيز مي‌تواند در راستاي توانمندسازي افراد در اين محلات ورود پيدا کند.

حسين‌ميرزايي با بيان اينکه هر يک از دستگاه اجرايي متولي در اجراي طرح توانمندسازي و تحول اجتماع محور در محلات کم‌برخوردار چهارمحال و بختياري، متولي يک محله باشد، گفت: در اين صورت مي‌توان بازخورد خوبي از اين طرح گرفت، بايد پس از گذشت يکسال شاهد نتايج مطلوب اجراي اين طرح در استان باشيم.

سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: از ظرفيت مردم در اجراي طرح توانمندسازي و تحول اجتماع محور در محلات کم‌برخوردار استفاده شود، همچنين اين طرح متناسب با نيازهاي محلات کم‌برخوردار استان بومي شود.

وي تاکيد کرد: دستگاه‌هاي اجرايي مجري در طرح توانمندسازي و تحول اجتماع محور در محلات کم‌برخوردار چهارمحال و بختياري ظرف مدت يک‌هفته پيشنهادات خود را در راستاي اجراي هرچه بهتر اين طرح در استان ارائه دهند.

در ادامه جلسه شهرام خواجوي- مديرکل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري چهارمحال و بختياري با اشاره به طرح توانمندسازي و تحول اجتماع محور در محلات کم‌برخوردار در استان، اظهار کرد: ۱۷ محله کم‌برخوردار در شهرهاي شهرکرد، بروجن، بن، فارسان، لردگان و سامان شناسايي شده است.

وي افزود: دستگاه‌ها و ارگان‌هايي از جمله کميته‌امداد امام خميني، بهزيستي، ستاد اجرايي فرمان امام خميني، ورزش و جوانان، سپاه، شهرداري، راه و شهرسازي و هلال‌احمر در اجراي طرح توانمندسازي و تحول اجتماع محور در محلات کم‌برخوردار مسئوليت دارند.

خواجوي تاکيد کرد: هدف از اجراي توانمندسازي و تحول اجتماع محور در محلات کم‌برخوردار در چهارمحال و بختياري زدودن فقر، توانمندسازي اهالي و ارائه خدمات حمايتي به اهالي اين مناطق است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/09/13